Selman ASLAN.com

CEM YILMAZ'ın anlamını bilmediği kelime kaça patlamış!

Anlamını bilmediğimiz kelimeleri kullanmak bazen pahalıya patlayabilir.
Cem Yılmaz ile ilgili okuduğum haber bana bir an geçmişteki bir olayı hatırlattı:


MERCİMEĞİ FIRINA SOKAKTA VERİRSENİZ ! :)
Üniversitede iken xxxx isimli İstanbullu bir arkadaşımız vardı. Çok kültürlü, bulduğu parayı kitaba veren birisiydi.
Aslında memleketinde sevdiği bir kız da vardı. Sonradan evlendiler. Ancak bizim xxxx okulda tenefüste bir kızla gezerken "Nasılsın xxxx ?" diyenlere bombayı patlatmış:
- Mercimeği fırına veriyoruz!
Muhabbet ediyoruz demek istemiş ama ne çare...
Söz ağızdan, ok yaydan çıktı bir kere...
Demek ki neymiş: "Sadece genel kültür ve bilgi değil, argodan ve deyimlerden de biraz bilgi sahibi olmak lazımmış!"

CEM YILMAZ'IN ANLAMINI BİLMEDİĞİ KELİME
Şimdi okuduğum haber bana bunu hatırlattı. Türkiye'yi güldüren CemYılmaz, KOÇ Topluluğunun dergisine verdiği söyleşide anlamını bilmediği bir kelimenin ne kadar pahalıya patladığını anlatmış:
İş dünyasının en büyüklerinden KOÇ'tan bir mektup almış.
"Bu mektup çok hoşuma gitti, böyle davranan başka bir insan tanımıyorum. Bu güzel hikayenin şöyle bir neticesi oldu: O mektup bana biraz pahalıya patladı! Beyefendi bilâ-ücret sahneye çıkmamı rica etti, ben de Arapça bilmediğim için bi-la-ücret yani iki katını veriyor herhalde dedim.

BİLMİYORSAK...
Toplumda çok kez bu tür durumlarla karşılaşıyorum.
Adam bilgiçlik taslamak adına "bilakis" diyor, aslında "bilhassa" diyecek ama...
Özellikle Türkçe değil de Arapça kökenli kelimelerde sıkça üşülen bu hata konusunda daha dikkatli olmak gerek değil mi dostlar?
Sırf espiri olsun diye "fıkra" yerine "fırka" dediğim için beni uyaran ve "Anlamını biliyor musun Selmancığım?" diyen Türkçe öğretmenimiz Nadide Yılmaz'ı hürmetle selamlıyorum...

Anlamını bilmediğiniz kelimeler, deyimler ve anlamları, isimler ve anlamları için Türk Dil Kurumu'nun internet sitesine bakabilirsiniz. Burada!
Cem Yılmaz ile ilgili haber burada
CEM YILMAZ'ın anlamını bilmediği kelime kaça patlamış! CEM YILMAZ'ın anlamını bilmediği kelime kaça patlamış! Reviewed by bloGGer on Ağustos 14, 2007 Rating: 5

1 yorum:

Unknown dedi ki...

Türkçe öğretmenimiz Nadide Yılmaz'ı hürmetle selamlıyorum...
sayende selamlar gönderiyorum... branşı türkçe idi ama bizim ev ekonomisi dersimize girerdi....

aynı öğretmenden bahsetmiyorsakta bütün öğretmenler... kutsaldır...

(C)Eğitimci Selman Aslan Bulmaca Editörü Selman Aslan Yayıncı Selman Aslan Yazar Selman ASLAN :). Blogger tarafından desteklenmektedir.